NEED SOME INFORMATION?
Algemene voorwaarden
Door het plaatsen van een online bestelling gaat de klant akkoord met deze algemene voorwaarden en de privacyvoorwaarden.
Algemene voorwaarden
De webwinkel en fysieke winkel Deborah Bijoux is gevestigd te België, te 2200 Herentals, Zandstraat 85.
Ondernemings & BTW nummer: BE 0701 457 577.
Telefoonnummer: 014 21 80 12
Door te bestellen verklaart u ouder te zijn dan 18 jaar of verklaart u toestemming te hebben van een volwassene.
Bestellen bij Deborah Bijoux vereist dat je ons je klantgegevens bezorgt. Deborah Bijoux gebruikt deze gegevens voor de administratie van je bestelling, het beheer van bestellingen, leveringen en facturen en het opvolgen van betalingen. Je gegevens worden niet doorgegeven, verhuurd of verkocht aan derden. Je hebt als koper steeds recht op inzage en verbetering van deze gegevens. Op verzoek, door middel van het sturen van een e-mail naar info@deborah-bijoux.be, zal Deborah Bijoux je gegevens uit onze database verwijderen. Indien je vragen hebt over dit privacy statement, kan je ons steeds contacteren.
Deborah Bijoux behoudt het recht steeds veranderingen te mogen aanbrengen in de algemene voorwaarden.
Indien de ondernemer een gegrond reden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gemotiveerd om een aanvraag of bestelling te weigeren.
1. Aanbod
Het aanbod bevat voor elk product telkens een korte beschrijving. Bij vragen over een specifiek product, kan u telkens contact opnemen met ons via info@deborah-bijoux.be of via 014 21 80 12. We proberen u zo snel mogelijk een antwoord te geven.
De afbeeldingen bij de producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van het aangeboden product. Kennelijke fouten of vergissingen binden de ondernemer niet.
Doordat ons aanbod beperkt blijft, kan er door bepaalde omstandigheden geen mogelijkheid zijn tot een overeenkomst. Indien onze stock niet voldoende is om aan uw vraag te voldoen, zijn wij gemachtigd om de overeenkomst nietig te verklaren. Dit resulteert dan in een terugbetaling van mogelijke betalingen die al gemaakt zijn door de consument. Wij zullen de consument hierover zo snel mogelijk inlichten.
Bepaalde afbeeldingen en foto's van producten zijn afkomstig van de leverancier. Deborah Bijoux kan hiervoor niet aansprakelijk worden gesteld voor plagiaat.
2. Prijzen
De prijzen vermeld op de website zijn in euro's, inclusief btw en exclusief verzendkosten. Ze zijn geldig op de dag wanneer ze op onze website worden aangeboden en op de dag dat de bestelling geplaatst wordt. Alle prijzen gelden per stuk, tenzij anders aangegeven. Deborah Bijoux kan niet gehouden worden aan prijsvermeldingen die evident onjuist zijn, bijvoorbeeld als gevolg van kennelijke invoer-, zet- of drukfouten.
De prijzen van producten kunnen eventueel verhoogd worden door een stijging van prijzen bij de leverancier, aanpassing in btw-tarieven of andere geldige redenen. De ondernemer mag de prijs van de producten veranderen, als dit gerechtvaardigd is of het gevolg is van wettelijke regelingen of bepalingen. Wanneer de verandering van prijs binnen het herroepingstermijn gebeurd, wordt de prijs terugbetaald die bij de bestelling gehanteerd werd en niet de nieuwe prijs die vermeld staat op de website. Wanneer er nog geen overeenkomst is gesloten tussen de ondernemer en de consument, worden de prijzen gehanteerd die op dat moment op de website staan vermeld.
3. Verzendkosten
De verzendkosten worden berekend op basis van de tarieven van de Post. Als je in België woont, betaal je de standaard verzendingskosten van 3,50 euro. Bestellingen vanaf 75 euro worden gratis verstuurd (in België). Voor verzendingen naar Luxemburg en Nederland rekenen we 6,95 euro. Wij leveren niet buiten de BeNeLux.
Bij de aankoop van een cadeaubon, wordt er een verzendingskost van 1 euro in rekening gebracht.
Indien je het pakket persoonlijk wil komen afhalen, kan je steeds de optie 'Afhalen in winkel' aanduiden.
Je betaalt in dit geval geen verzendkosten en kan het pakket komen afhalen in de winkel tijdens de openingsuren.
In uitzonderlijke situaties wanneer de winkel niet open is, zoals de coronacrisis, is het vereist dat de consument een afspraak maakt als hij of zij het product persoonlijk wenst af te halen. Dit zal voor elke bestelling geregeld worden via e-mail.
4. Betaalmogelijkheden
De consument is verplicht om onjuistheden bij de verstrekte of vermelde betaalgegevens te melden aan de ondernemer.
Bij Deborah Bijoux betaal je altijd op een veilige manier. Hiervoor werken we samen met externe betaalprovider Stripe. Zo ben je 100% zeker van een veilige betaling. We bieden heel wat betaalmogelijkheden aan. Zo is er zeker voor jou de gepaste betaalmogelijkheid. Voor al deze mogelijkheden rekenen we geen extra kosten aan.
Indien de consument niet aan zijn betalingsverplichtingen voldoet, wordt er geen overeenkomst gesloten en is de ondernemer niet aansprakelijk.
5. Levering en leveringstermijn
Deborah Bijoux probeert een zo snel mogelijke levering te garanderen. We proberen hieronder een indicatie te geven van onze levertermijnen. Deze termijnen zijn echter indicatief en worden louter als aanwijzing gegeven. Deborah Bijoux kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor vertragingen die worden opgelopen, buiten onze wil om.
De koper bezorgt aan Deborah Bijoux het leveringsadres. Indien dit adres foutief blijkt te zijn, valt dit onder de verantwoordelijkheid van de koper en kunnen er extra kosten worden aangerekend. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt bij het sluiten van de overeenkomst.
Wanneer een bestelling is aanvaard door de ondernemer, zal deze uiterlijk binnen 30 dagen behandeld worden, tenzij een ander levertermijn is overeengekomen door de consument en ondernemer.
Wanneer de bestelling goed bij ons is vertrokken, maar bij de verzendpartner (Bpost) kwijtraakt, kan Deborah Bijoux hier niet voor aansprakelijk gesteld worden.
Indien de levering vertraging ondervindt, indien een bestelling gedeeltelijk kan geleverd worden of indien een bestelling niet geleverd kan worden, zal de consument hiervan op de hoogte worden gebracht ten laatste 30 dagen na het sluiten van de overeenkomst. De consument heeft, bij een gedeeltelijke levering of geannuleerde levering door de ondernemer, het recht om de overeenkomst te ontbinden zonder kosten indien deze nog niet gemaakt zijn bij de ondernemer.
Voor België: Van zodra we jouw betaling hebben ontvangen, wordt jouw pakje verzendklaar gemaakt. Binnen de 1 tot 2 werkdagen na ontvangst van jouw betaling versturen we je pakje, via Bpost. Het pakje wordt door de postbode in je brievenbus geplaatst of aan de deur afgeleverd, normaal gezien binnen de 2 werkdagen na verzending.
Voor Nederland: Van zodra we jouw betaling hebben ontvangen, wordt jouw pakje verzendklaar gemaakt. Binnen de 1 tot 2 werkdagen na ontvangst van jouw betaling versturen we je pakje, met behulp van Bpost . Het pakje wordt door Bpost aan huis afgeleverd, binnen de 3 werkdagen. Indien je niet aanwezig bent op het tijdstip van deze aflevering, ontvang je een schriftelijke kennisgeving in de brievenbus en kan je je pakje zelf afhalen in het postkantoor.
Als je wil, kan je natuurlijk ook altijd je werkadres of het adres van een buur of vriend ingeven.
Voor Luxemburg: Van zodra we jouw betaling hebben ontvangen, wordt jouw pakje verzendklaar gemaakt. Binnen de 1 tot 2 werkdagen na ontvangst van jouw betaling versturen we je pakje, met behulp van Bpost. Het pakje wordt door de postbode aan huis afgeleverd, binnen de 6 werkdagen. Indien je niet aanwezig bent op het tijdstip van deze aflevering, ontvang je een schriftelijke kennisgeving in de brievenbus en kan je je pakket afhalen in het postkantoor. Als je wil, kan je natuurlijk ook altijd je werkadres of het adres van een buur of vriend ingeven.
Deborah Bijoux kan niet aansprakelijk gesteld worden voor vertragingen opgelopen bij de verzending door Bpost. Overeenkomstig de wet “kopen op afstand” bedraagt de maximale levertijd dertig dagen, tenzij anders overeengekomen. Indien deze leveringsperiode niet haalbaar is, dient Deborah Bijoux de koper hiervan tijdig te verwittigen en heeft de koper het recht de bestelling te annuleren, zonder bijkomende kosten. Eventueel reeds betaalde bedragen worden in dat geval binnen de dertig dagen terugbetaald.
6. Retourneren en herroepingsrecht
Is je juweel of accessoire toch niet wat je verwacht had? Geen probleem!
Wij proberen onze producten zo waarheidsgetrouw voor te stellen. Is je bestelling of een gedeelte van je bestelling toch niet wat je ervan verwachtte dan kan je dat zonder probleem terugzenden. De enige voorwaarden is dat de artikelen compleet, ongebruikt en onbeschadigd bij ons toekomen.
Je hebt als consument het recht om ons mee te delen dat je afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 14 werkdagen vanaf de dag die volgt op de levering. Er mag door de ondernemer naar de reden van herroeping gevraagd worden maar de consument is niet verplicht deze te verschaffen.
De goederen dienen hierbij in oorspronkelijke staat te zijn. Beschadigingen tijdens transport bij het retour zenden worden door ons niet vergoed.
Wanneer er meerdere producten apart worden geleverd, zal de bedenkingstijd van 14 dagen ingaan na de levering van het laatste pakket in eenzelfde bestelling, aan de persoon zelf of een derde. De consument zal, in geval van herroeping, de ondernemer binnen de bedenkingstermijn op een ondubbelzinnige manier op de hoogte stellen van de inroeping van het herroepingsrecht. Binnen de 14 dagen nadat de consument aan de onderneming gemeld heeft dat hij de overeenkomst wil herroepen, zal de consument het product, met alle geleverde toebehoren, terugzenden of overhandigen aan de ondernemer in originele staat. De termijn is in acht genomen wanneer de consument de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken (het is dus niet vereist dat de onderneming de goederen ook binnen de 14 dagen ontvangen heeft).
De terugzending of overhandiging zal uitgevoerd worden volgens de instructies die de ondernemer ter beschikking stelt aan de consument. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
De ondernemer heeft als verplichting dat, binnen de 14 dagen na ontvangst van de e-mail van de consument over het inroepen van het herroepingsrecht, hij of zij een mail ter bevestiging stuurt en verdere informatie over de verdere uitvoering van het herroepingsrecht.
De terugbetaling is kosteloos voor de consument. Als de consument voor een duurdere verzendingsmethode dan de goedkoopste standaardlevering heeft gekozen bij het versturen van het product, is de ondernemer niet gebonden aan het terugbetalen van de bijkomende kosten voor deze duurdere leveringsmethode. De onderneming betaalt alle van de consument ontvangen betalingen, inclusief de oorspronkelijke leveringskosten, aan de consument terug, dit binnen de 14 dagen na de dag waarop de onderneming geïnformeerd werd van de beslissing van de consument om de overeenkomst te herroepen.
(zie artikel VI.50 van het Wetboek van Economisch Recht)
Indien je je op deze mogelijkheid wil beroepen, stuur je bij voorkeur eerst een mail naar info@deborah-bijoux.be en verzend je de goederen op eigen risico en kosten terug naar:
Debby Embrechts
Zandstraat 85
2200 Herentals
Om bewijsredenen raadt Deborah Bijoux de consument aan om haar per e-mail op de hoogte te brengen van het feit dat hij de overeenkomst wil herroepen, maar de consument mag in principe kiezen op welke wijze hij de onderneming ervan in kennis stelt dat hij de overeenkomst wenst te herroepen (per e-mail, fax, brief, telefoon, etc.). De consument kan hierbij gebruik maken van het modelformulier voor herroeping.
Voorbeeld van modelformulier voor herroeping: https://economie.fgov.be/sites/default/files/Files/Forms/Formulier-herroeping.pdf
Van zodra wij de goederen ontvangen hebben, in originele en onbeschadigde staat, wordt het bedrag teruggestort uiterlijk 14 dagen na herroeping. Beschadigingen, die werden opgedaan tijdens het retour zenden van de producten, worden door Deborah Bijoux niet vergoed.
De consument heeft volgende verplichtingen tijdens de bedenkingstijd:
Indien de consument een artikel beschadigd of onvolledig zou terugsturen, zal door Deborah Bijoux een schadevergoeding van de consument kunnen worden geëist. Deze schadevergoeding zal steeds overeenstemmen met de werkelijke waardevermindering die het artikel ingevolge de beschadiging of onvolledigheid ondergaan heeft.
7. Bevoegde Rechtbank
Bij mogelijke geschillen zullen de wetsregels van het Belgische recht gelden, ook wanneer de consument in een ander land woonachtig is, tenzij anders vermeld in deze algemene en bijkomende voorwaarden.
8. Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling beschadigd geraakt tijdens transport of dat er iets anders is gebeurd waardoor u aanspraak kunt maken op de wettelijke garantie van twee jaar. Wettelijk gezien bent u verplicht om binnen twee maanden na constatering van het gebrek melding bij ons hierover te maken. Indien het gebrek binnen de garantie valt, dan zullen wij kosteloos zorg dragen voor reparatie of vervanging.
Voordat u aanspraak kan maken op de garantie, wordt er telkens verwacht van de consument om in contact te treden hierover met ons via het vermelde e-mailadres, info@deborah-bijoux.be of met de ondernemer in de winkel.
Wanneer er op een product bijkomende garantie wordt geboden door een leverancier, wordt dit altijd vermeld bij het product zelf. Hierbij gelden de voorwaarden van de leverancier zelf.
9. Korting en aanbiedingen
Wij zijn niet aansprakelijk voor kortingen die foutief of logischerwijs onjuist zijn verspreid door derden. Mogelijke kortingen of aanbiedingen zullen altijd vermeld worden op onze site zelf. Kortingen, aanbiedingen en acties die niet vermeld worden op onze officiële website (www.deborah-bijoux.be), zullen als onjuist worden geacht.
Indien een aanbieding, actie of korting enkel geldig is binnen een bepaalde periode, zal dit vermeld worden op onze website. Indien dit niet vermeld wordt, mag ervan uit gegaan worden dat de aanbieding, actie of korting een tijdsspanne heeft die overeenkomt met de periode dat deze op de website vermeld wordt.
Bij het gebruiken van een kortingscode, is het niet mogelijk om meer dan één kortingscode te gebruiken per klant.
10. Ontevreden?
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. Bij klachten over één van onze producten of over andere zaken, neemt u contact met ons op via mail, telefoon of via onderstaand klachtenformulier. Wij doen vervolgens onze uiterste best om de klacht zo snel mogelijk te verhelpen en op te lossen.
Klachten moeten binnen bekwame tijd bekend gemaakt worden aan de ondernemer. Een geschil wordt enkel in behandeling genomen wanneer deze binnen de bekwame tijd meegedeeld of gemaild wordt naar de ondernemer.